Bekleding en sprockets

Van der Graaf kan uw trommelmotor voorzien van diverse soorten bekleding en sprockets. Bekleding wordt veelal gebruikt om meer wrijving te creëren tussen de trommelmotor en de transportband.

Bekleding

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen warm geplakte gevulkaniseerde en koud geplakte bekleding. Warm vulkaniseren is een proces waarbij de mantel omwikkeld wordt met dunne lagen rubber waarna deze in een autoclaaf ‘afgebakken’ wordt, om zo een naadloze bekleding te vormen. Het is mogelijk om in de bekleding groeven voor bijvoorbeeld stuursnaren te snijden. Koud geplakt houdt in dat de bekleding om de motor heen wordt gelijmd.

Enkele bekledingssoorten die veel gebruikt worden zijn:

 

Warm gevulkaniseerde bekleding

Deze bekleding is leverbaar in elke gewenste dikte en met elk gewenst profiel. De hardheid is standaard ongeveer 65 graden shore, maar andere hardheden zijn desgewenst leverbaar. Leverbaar in zwart, wit en blauw.

ETR

Koud geplakt rubber voorzien van een ruitprofiel, hardheid 65 graden shore, verkrijgbaar in 6, 8 en 10 millimeter dikte. Standaard in zwart, 8 millimeter dik is ook in wit en blauw leverbaar, de hardheid verandert dan in 55 graden shore. (voedingsmiddelen geschikt)

Laminop

Koud geplakt Nonex PVC voorzien van een noppenprofiel, hardheid 50 graden shore, 3 millimeter dik. Leverbaar in wit.

Lamiglad

Koud geplakt Nonex PVC zonder profiel, hardheid 55 graden shore, 2 millimeter dik. Leverbaar in wit en blauw.

Lamirib

Koud geplakt Nonex PVC voorzien van een rib dwars op de band, hardheid 55 graden shore, 5 millimeter. Dik. Leverbaar in blauw.

NA 55

Koud geplakt Nonex PVC, glad of voorzien van een rib dwars op de band, hardheid 55 graden shore, verkrijgbaar in 6 en 8 millimeter. Olie- en vetbestendig. Leverbaar in wit.

Sprockets

Bent u op zoek naar een trommelmotor voor de aandrijving van schakelbanden? Ook daarvoor bent u bij Van der Graaf aan het juiste adres. De trommelmotor wordt voorzien van een cilindrische mantel (special), waarop de sprockets op degelijke wijze kunnen worden gemonteerd.

Tevens kunnen voor een aantal typen transportbanden de profielen hiervan rechtstreeks in het metaal van de mantel worden aangebracht.